Na internetu se objevila volně dostupná online hra „Pivovař“. Jedná se zároveň o první český simulátor pivovaru. Hru je možno hrát přímo v internetovém prohlížeči na adrese http://hra.pardal.cz
Cílem strategické hry „Pivovař“ je udržovat v rovnováze dva klíčové parametry: reputaci pivovaru a ziskovost. Reputace pivovaru je primárně závislá na kvalitě vyráběného piva, což znamená vyšší výrobní náklady. Pivovar na druhou stranu musí ekonomicky prosperovat, což hráče nutí k úsporám. Pokud se ale hráč zaměří pouze na tvorbu zisku (například šetří na surovinách nebo zkracuje výrobní postup), negativně ovlivní reputaci pivovaru.
„Hra navazuje na aktuální komunikaci značky Pardál. Má také významnou vzdělávací funkci. Hráč se zábavnou formou seznámí s fungováním pivovaru i s celým procesem vaření piva. Pozná základní suroviny i klíčové fáze výroby a musí řešit i nehody, které se v pivovaru občas mohou stát,“ říká Jakub Janoušek, Internet Communication Manager z Budějovického Budvaru.
Hru „Pivovař“ vytvořila digitální agentura Massimo Filippi. „Dříve jsme podobné projekty vyvíjeli na platformě Flash. Ta je ale dnes, až na specifické výjimky, prakticky mrtvá. Bylo nám jasné, že hru musíme vyvinout v HTML 5 pro co nejširší množství prohlížečů, což není vždy zcela lehký úkol,“ říká Maxim Krušina, výkonný ředitel Massimo Filippi. Tyto požadavky přesně splnil framework Phaser (http://phaser.io). „Tato platforma nám umožňuje starat se méně o rozdílnosti jednotlivých prohlížečů a více se soustředit na vlastní vývoj hry. Hra je zatím optimalizována pro počítače, ale do budoucna plánujeme i verzi pro mobilní zařízení,“ dodává Maxim Krušina.
Součástí hry je nyní soutěž o VIP prohlídky pivovaru Budějovický Budvar, vyladěná Pardálova trička a kartony piva Pardál Echt.