Minulý týden byly v Praze vyhlášeny výsledky prestižní soutěže reklamní kreativy za rok 2009 – Louskáček 2009. Budějovický Budvar se soutěže zúčastnil prostřednictvím televizního spotu a reklamní kampaně na pivo značky Pardál, které realizovala reklamní agentura Kaspen/Jung von Matt. V konkurenci 353 přihlášených prací se výrazně prosadily reklamní aktivity spojené se značkou Pardál. Spot na pivo Pardál získal zlatý Louskáček v nejsledovanější kategorii „Televizní reklama“ a stejné ocenění si odnesla i celá reklamní kampaň Pardál. Navíc obdržel televizní spot Pardál i Grand Prix - cenu udělovanou vůbec nejlepší přihlášené reklamě. Budějovický Budvar, n.p. byl zároveň vyhlášen „Klientem roku“, tedy zadavatelem, který nejvíce podporuje původní a originální českou reklamní kreativní tvorbu.
„Všechna ocenění považuji za obrovský úspěch pro celý tým, který komunikaci značky Pardál vytváří. Porota byla navíc velmi přísná a letos udělila pouze šest zlatých Louskáčků,“ říká Ing. Alena Mazancová, brand manažerka značky Pardál z Budějovického Budvaru. Soutěž Louskáček je součástí Art Directors Club of Europe Awards a vítězné práce tak automaticky postupují do celoevropské soutěže v Barceloně.
Reklamní kampaně na značku Pardál byly odbornou veřejností oceňovány již v minulosti. V roce 2007 získala reklamní kampaň „Pardál – Jeden z nás“ stříbrnou Effie 2007 v kategorii A – potraviny a nápoje (odborná porota v této soutěži posuzuje účinnost reklamních spotů) a dále ocenění „Nejlepší malá kampaň“ v soutěži FLEMA 2007 (v této soutěži je hodnoceno inovativní využití médií). Významným úspěchem byla i stříbrná medaile pro televizní spot z mezinárodního festivalu reklamy a marketingu „Red Apple 2009“ v Moskvě a „Stříbrný bubínek“ na reklamním festivalu ve slovinské Portoroži. Samotný výrobek – světlé výčepní pivo Pardál získalo ocenění „Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2008“ v kategorii „Pivo“ (vítězné výrobky vyhlášeny na základě průzkumu mezi spotřebiteli) a stříbrnou medaili v hlasování členů Sdružení přátel piva v roce 2008.
O pivu Pardál
Světlé výčepní pivo značky Pardál bylo na trh v Jihočeském kraji uvedeno 1. března 2007. Jeho vznik byl v českých poměrech zcela unikátní: na jeho vývoji se poprvé zcela zásadním způsobem podíleli samotní budoucí spotřebitelé. Více než 300 zkušených českých pivařů se zúčastnilo série řízených degustací, během kterých ladili chuť, barvu, říz, pěnu i další vlastnosti nového piva. Výsledkem jejich práce se stal Pardál – první pivo vyladěné samotnými pijáky. Pro velký zájem zákazníků se loni v lednu sešli spolutvůrci Pardála podruhé a pomohli vytvořit novou variantu oblíbeného piva určenou pro slavnostnější příležitosti – světlý jedenáctistupňový Pardál Echt. Během tří let se v České republice prodalo téměř půl miliónu hektolitrů piva značky Pardál.
O soutěži Louskáček
Louskáček je nejprestižnější a nejstarší česká soutěž reklamní kreativy, která vznikal již v roce 1994. Organizuje ji Art Directors Club ve spolupráci s Asociací komunikačních agentur a Asociací producentů v audiovizi. O udělení zlatých, stříbrných bronzových Louskáčků letos rozhodovala 17-ti členná porota, v níž zasedli i zástupci reklamních agentur ze čtyř evropských zemí (Německo, Portugalsko, Dánsko a Slovensko). Do soutěže bylo letos přihlášeno celkem 353 prací ve 12 kategoriích. Dále jsou vyhlašováni vítězové speciálních kategorií Grand Prix (za vůbec nejlepší přihlášenou práci) a Klient roku (pro klienta, který nejvíce podporuje původní a originální českou řeklamní kreatinu). Porota se může rozhodnout, zda udělí více Louskáčků v dané kategorii a vyhrazuje si i právo v dané kategorii Louskáčky neudělit. Více informací najdete na www.louskacek.cz