Budějovický Budvar představuje nové pivní sklo. Autorem designu je přední český designér Rony Plesl, v jehož moderním pojetí ikonického půllitru se snoubí funkčnost, tradice i historie. Nové pivní sklenice jsou určeny pro vybrané restaurace a hospody národního pivovaru. Naposledy uvedl Budvar na trh své pivní sklo před téměř deseti lety.
Vize a směřování Budějovického Budvaru se za poslední roky změnilo. Pivovar uvedl na trh nový hořký ležák Budvar 33, změnil design etiket všech svých piv, navázal spolupráci s malými pivovary a sjednotili marketing exportních trhů. Nové pivní sklo tak bylo nasnadě.
„Pro nás, jako pro národní pivovar, je důležité propagovat českou pivní kulturu. I proto nese nový design našeho skla historický odkaz. Stejně důležitá jako design je pro nás i funkčnost. A v tomto případě se povedlo tyto dvě věci spojit,“ říká Ivan Seleštiansky, marketing export manager Budějovického Budvaru.
Při tvorbě návrhu čerpal Rony Plesl inspiraci z díla známého českého umělce a tehdejší podoby pivního půllitru. „Inspiraci pro nové sklo Budvaru jsem našel v díle Josefa Lady. Nebylo to poprvé, kdy mě inspiroval. V tomto případě šlo o ladovské hospodské rvačky. Inspirace to byla spíše pocitová, nicméně Lada je tak světový právě díky svému ojedinělému lidovému stylu. A já myslím, že to stejné platí také pro Budvar. V té sklenici je všechno. Historie, moderní design a fantastická chuť piva,“ vysvětluje Rony Plesl.
Nové sklo od Ronyho Plesla se vyznačuje širokým vyústěním a zaobleným „bříškem“, které poskytuje dostatek prostoru na příjemné rozvinutí chutí sladu a hustou vrstvu jemné pěny. Při držení v ruce působí sklenice záměrně těžkým dojmem. Silné sklo, ze kterého je ikonický půllitr vyrobený, totiž při dostatečném nachlazení zaručí, že načepované pivo v něm zůstane dlouhou dobu studené. Díky „silnému“ uchu nehrozí ani zbytečné nahřátí pivarukou. Výrobcem nových sklenic podle návrhu Ronyho Plesla je známý dodavatel nápojového skla SAHM.