Pivo Pardál rozšířilo nabídku Budějovického Budvaru již loni v březnu. V loňském roce se však prodávalo pouze v regionu jižních Čech. Jeho prodej byl velmi úspěšný a trojnásobně překonal původní plány pivovaru. „V roce 2007 jsme v jižních Čechách prodali více než 76 000 hektolitrů,“ říká Ing. Robert Chrt, obchodní ředitel Budějovického Budvaru. Asi 74 % z tohoto objemu se prodalo v lahvích a zbytek v sudech. „Pardál má chuť i další vlastnosti výrazně odlišné od stávajících produktů z naší nabídky a oslovuje především zcela nové zákazníky, tedy konzumenty konkurenčních piv. Věříme, že Pardál se díky svým chuťovým vlastnostem prosadí i v celostátním měřítku,“ dodává Robert Chrt. V roce 2008 by prodej značky Pardál měl v celé republice dosáhnout objemu 150 000 hektolitrů. „Vzhledem k očekávané stagnaci českého trhu s pivem bude muset Pardál s konkurencí tvrdě bojovat o každý hektolitr,“ uzavírá Robert Chrt.
Světlé výčepní pivo Pardál se ve srovnání s pivem značky Budějovický Budvar vyznačuje vyšší plností, vyšší hořkostí a tmavší – jantarovou – barvou. Obsah alkoholu je 3,8 % a stupňovitost 9,7 %. Pardál je mimořádně zajímavý tím, že se na jeho vývoji aktivně podíleli právě ti, pro které je určen. Více než 300 konzumentů se účastnilo tří kol řízených degustací a technolog pivovaru podle jejich připomínek „dolaďoval“ chuť, barvu i další vlastnosti nového piva. To byl v České republice zcela unikátní postup.
Pardál se vyrábí z tradičních kvalitních surovin a z vody získané z artéských studní, na trh bude dodáván ve dvou formátech balení – v lahvích o objemu 0,5 l a tradičních 50-ti litrových KEG sudech. V restauracích by se cena piva Pardál mohla pohybovat kolem 14 - 16 Kč za půllitr točeného piva. V obchodních řetězcích by se základní koncová cena měla pohybovat kolem 7,50 Kč za láhev 0,5 l. Ceny v jednotlivých prodejních místech se ale mohou lišit.
Budějovický Budvar, národní podnik
Pivovar Budějovický Budvar, n. p. je dlouhodobě jedním z nejúspěšnějších potravinářských podniků v České republice. Téměř polovina produkce je vyvážena do více než 50 zemích všech světadílů. V roce 2007 zvýšil Budějovický Budvar výstav piva meziročně téměř o 9 % a dosáhl objemu 1 253 000 hektolitrů. Hrubý zisk pivovaru se v roce 2006 meziročně zvýšil o 15 % na celkových 267,2 milionů Kč. Od roku 1991 investoval Budějovický Budvar do své modernizace a rozvoje asi 3 miliardy Kč.