Národní pivovar Budějovický Budvar má za sebou rekordní rok. V loňském roce meziročně zvýšil výstav piva na celkový objem 1,679 mil. hektolitrů. Zároveň pivovar vyexportoval nejvíce piva ve své historii, celkem 1,154 mil. hektolitrů. Dařilo se i obchodně, tržby v roce 2019 poprvé přesáhly 2,8 mld. Kč.
České Budějovice, 24. června 2020 – Národní pivovar Budějovický Budvar v loňském roce meziročně zvýšil výstav piva o 4,8 % na celkový objem 1,679 mil. hektolitrů. To je nejvyšší objem za 124 let existence pivovaru. Tahounem růstu byly ležáky. V roce 2019 pivovar uvařil nejvíce ležáku ve své historii a jeho podíl na celkové výrobě pivovaru dosáhl téměř 78,4%.
Pivovar zároveň v loňském roce vyexportoval nejvíce piva ve své historii. Objem vývozu se meziročně zvýšil o 7,4 % na 1 154 000 hektolitrů. Budějovický Budvar loni vyvážel pivo do téměř 80 zemí světa. Mezi pět největších odbytišť se v roce 2019 zařadily Německo, Polsko, Slovensko, Rusko a Spojené Království. Tradičně 90 % objemu exportu tvořil světlý ležák Budweiser Budvar Original, který se v některých zemích prodává pod značkami „Budějovický Budvar“ nebo „Czechvar“.
Pivovar dosáhl rekordních tržeb za vlastní výrobky a služby přesahující 2,800 mld. Kč. Samotné tržby za pivo se meziročně zvýšily o 6,3 % na 2,716 mld. Kč. „Jsem rád, že i nadále potvrzujeme úspěšnost strategie zaměření se na prémiové segmenty, i proto rosteme v tržbách za pivo rychleji než v samotném objemu. Dobrou zprávou je i více než 2% nárůst prodeje našeho piva na jinak klesajícím domácím trhu,“ říká Petr Dvořák, ředitel Budějovického Budvaru.
Dobré obchodní výsledky se příznivě promítly i do hospodaření podniku. Zisk před zdaněním se meziročně zvýšil o 10,9 % na hodnotu 363,7 mil. Kč, což je od roku 2001 zatím nejlepší dosažený výsledek.
V roce 2019 pivovar uvedl na trh do segmentu on trade nový hořký ležák Budvar 33 – „první hořký ležák z Budvaru“. Ležák si u zákazníků získal velmi příznivou odezvu a tak na jaře letošního roku pivovar uvedl na trh i jeho balenou verzi v lahvích a plechovkách.
V roce 2019 národní pivovar dále rozvíjel spolupráci s vybranými nezávislými craftovými pivovary. Společně s pivovarem Cobolis uvařil Budějovický Budvar ležák Společné z Budvaru, který byl na trh uveden v květnu 2019. Národní pivovar úspěšně rozvíjel spolupráci se šesti malými pivovary z různých regionů České republiky (Antoš, Clock, Nachmelená opice, Permon, Zichovec, Zvíkov) – na podzim loňského roku vyústila tato spolupráce v limitovanou edici piva Sedm spolčených.
Na investice loni vynaložil Budějovický Budvar 738 mil. Kč. I v roce 2019 pokračoval pivovar v realizaci rozvojového plánu, který byl zahájen již v roce 2015. V loňském roce uvedl například do provozu novou lahvovou linku. Do plného provozu byly letos uvedeny kapacity pro hlavní kvašení (cylindro-kónické tanky). V roce 2020 plánuje pivovar další rozšíření kvasných kapacit. Po ukončení všech naplánovaných investic v celkové hodnotě 2,5 mld. Kč se roční výstav pivovaru zvýší na více jak 2 miliony hektolitrů.