5. dubna 2022 - Dvě české ikony Mattoni a Budvar se spojily a uvádějí na trh unikátní ochucené nealkoholické pivo. Novinka s názvem BIRGO se ve třech chuťových variantách v těchto dnech dostává do obchodů. Je výsledkem spolupráce dvou renomovaných nápojářských expertů – příchutě od lídra nealkoholického trhu Mattoni 1873 se snoubí s nealkoholickým pivem uvařeným v národním pivovaru Budějovický Budvar, který má světové renomé. Obě významné české firmy se zároveň shodly na společném přístupu k cirkularitě v nápojovém průmyslu, jenž dotváří vstup Budějovického Budvaru do iniciativy Zálohujme.cz.
„Spolupráce s Budějovickým Budvarem mi dává obrovský smysl. Nejenže jsme společně vyvinuli skvěle chutnající produkt, ale máme i stejné názory na udržitelné podnikání a věříme, že je potřeba zavést cirkulární principy do praxe. Jsem rád, že se k nám kolegové z Budvaru přidali v iniciativě Zálohujme.cz a těším se na dlouhodobou spolupráci,“ říká Alessandro Pasquale, generální ředitel Mattoni 1873.
„Ze spolupráce s Mattoni máme v Budvaru velkou radost. Spojili jsme ses tradiční českou značkou, která na věci nahlíží stejně, která sdílí tytéž hodnoty a která ke své práci přistupuje poctivě a zároveň s radostí. Od počátku nám tak bylo jasné, že musí vzniknout něco skvělého,“ doplňuje Petr Dvořák, generální ředitel Budějovického Budvaru.
Unikátní kombinace
Pivní základ vychází z receptury piva Budvar nealko. Značka Mattoni využila své bohaté zkušenosti s chuťovými preferencemi spotřebitelů a pečlivě vyladila konečné příchutě, protože hořkost nealkoholického piva vyžaduje speciální kombinace chutí i jejich intenzitu. Vedle dvou tradičních a oblíbených citrusových mixů Grapefruit a Citron-Limetka se BIRGO objevuje i v jedinečné variantě Mango-Limetka, kterou na českém trhu žádný jiný výrobce nenabízí.
Složení BIRGO odpovídá trendům kategorie beermixů a posouvá je ještě dále, ať už důrazem na svěží chuť s nižším než obvyklým obsahem přidaného cukru nebo naopak vyšším podílem pivní složky v nápoji. Spotřebitelské testování produktu potvrdilo jeho vysokou oblibu a pozitivní vnímání spojení značek s velkým renomé a technologickým know-how. Jde o dosud zcela ojedinělé propojení dvou tak významných zástupců světa alkoholických a nealkoholických nápojů, jejichž historická tradice navíc sahá do 19. století.
Udržitelný beermix
Strategická spolupráce dvou českých ikon na novém výrobku má přesah i do oblasti udržitelného podnikání.
BIRGO se vyrábí výhradně v Budějovickém Budvaru na nové moderní lince s hodinovou kapacitou až 50000 plechovek, jejíž provoz pivovar oficiálně zahájil na konci března. Vysoce vyspělé technologické vybavení linky přispívá k výrazně efektivnějšímu využití vody, tepla a elektrické energie.
BIRGO je jako první nealko pivo v Česku baleno do papírových multipacků, jež navíc neobsahují lepidlo. Jedná se o technologii tzv. wrap-around s obsahem recyklovaného papíru, jejíž použití ušetří 16 % uhlíkové stopy oproti klasickým plastovým fóliím. Samotný materiál plechovek pak obsahuje 74 % recyklovaného hliníku.
Národní pivovar Budějovický Budvar na tiskové konferenci k uvedení nového produktu také oznámil přistoupení k iniciativě Zálohujme.cz, která dlouhodobě podporuje zavedení vratných záloh na PET lahve a plechovky v Česku. Budvar, stejně jako spoluzakladatel této iniciativy Mattoni 1873, má zájem na co nejšetrnějším nakládání s nápojovými obaly a recyklaci „z lahve do lahve“, v tomto případě tedy
„z plechovky do plechovky“.
O Budějovickém Budvaru
Budějovický Budvar je největší pivovar v České republice, který je stále v českých rukou. Jako národní pivovar patří navíc tak trochu nám všem. I vám.
Pivovar si zakládá na kvalitě svého piva. Všechna piva vaří pouze v Českých Budějovicích, z kvalitních surovin a nechává je zrát (ležet) v pivovarských ležáckých tancích. Dělá tak dobré jméno celému pivovarskému řemeslu nejen v České republice, ale i ve světě, kam exportuje přes 1,2 milionů hektolitrů piva ročně – nejvíce ze všech českých značek.
O Mattoni1873
Mattoni 1873 je největším distributorem nealkoholických nápojů ve střední Evropě, s kořeny sahajícími do roku 1873
a ke karlovarskému rodákovi Heinrichu Mattonimu. Současnou podobu získala skupina v 90. letech díky výrazným investicím italské rodiny Pasquale.
Své produkty Mattoni 1873 vyváží do téměř 20 zemí světa a vlastní zahraniční značky minerálních vod v Rakousku, Maďarsku
a Srbsku. V Bulharsku, Slovensku a Maďarsku je výhradním výrobcem a distributorem nealkoholických nápojů značek firmy PepsiCo. Ve všech zemích, kde skupina operuje, zaměstnává na 3 200 zaměstnanců.