Budějovický Budvar, n.p., získal v minulém týdnu dvě významná ocenění. Česká a moravská pivovarnická akademie (dále jen ČMPA) vyhlásila výsledky hlasování svých členů a celkem v 17 kategoriích přidělila Výroční ceny 2012. V kategorii „Pivovary s výstavem nad 500 000 hektolitrů“ se vítězem stal Budějovický Budvar, n.p.
Ve stejný den vyhlásil své Výroční ceny 2012 v také odborný měsíčník Pivo, Bier & Ale. V kategorii „Nejpůsobivější nová sklenice roku 2012“ zvítězila série sklenic pro značku Budweiser Budvar. Nová řada skla pro značku Budweiser Budvar se ve restauracích začala objevovat loni v srpnu a představuje patrně nejucelenější řadu pivního skla v České republice. Zahrnuje pohár na nožce, klasické pivní sklenice a džbánky s uchem ve zcela jednotném designovém konceptu. Autorem designu nových sklenic pro Budweiser Budvar je Rony Plesl, přední český designér, sochař a držitel ceny Grand Czech Design. Výrobcem pak je známý dodavatel nápojového skla SAHM.
“Obou Výročních cen si velmi vážíme a chápeme je jako významné ocenění práce všech lidí z Budějovického Budvaru, kteří se loni podíleli na relizaci projektu nových sklenic, dbali o dlouhodobé udržování vysoké kvality budvarského piva a přispěli k dosažení dobrých obchodních výsledků v loňském roce. Naše zvláštní poděkování pak patří panu Ronymu Pleslovi za vynikající kreativní řešení nových sklenic,” říká Petr Samec, tiskový mluvčí Budějovického Budvaru.
Budějovický Budvar, n.p. vystavil v roce 2012 celkem 1 340 000 hektolitrů piva, což znamená meziroční zvýšení produkce o téměř 2 %. Pivovaru se dařilo jak v zahraničí, kde se podařilo prodat nejvíce piva v historii podniku, tak i na domácím trhu. Na nárůstu prodeje se výrazně podílel světlý ležák Budweiser Budvar, který je vlajkovým produktem pivovaru a jehož prodej vzrostl o 5 %. V loňském roce došlo i k významnému navýšení tržeb asi o 100 miliónů Kč, tedy o 5 %.