Loňskou limitovanou edici toho piva přijali zákazníci velmi dobře, proto je letos připraven dvojnásobný objem a navíc bude část dodávána i v lahvích. Budweiser Budvar B:Cherry bude k dispozici pouze v restauracích po celé republice a také ve třech dalších zemích.
V chladném období roku pravidelně stoupá poptávka po chuťově výraznějších tmavých pivech. Budějovický Budvar, n. p., proto uvádí v těchto dnech na český trh limitovanou sérii tmavého ležáku s příchutí višně - Budweiser Budvar B:Cherry.
„Je to plnohodnotný tmavý ležák s obsahem alkoholu 4,4 % a zásadně se tak liší od běžných mixů piva a limonád. Díky obsahu 13 % višňové šťávy má černo-červenou barvu a pevnou pěnu, která zanechává na sklenici kroužky. Ve vůni rozpoznáte peckovinu višně a pražený slad tmavého ležáku. Chuť je bezprostředně po napití osvěživě kyselá s mandlovou vůní pecek, rychle však přechází k lehce svíravé chuti višně a hořké chuti praženého sladu, po které zůstává v ústech dozvuk hořké čokolády. Ta nutí malými doušky upíjet dál,“ říká Ing. Petr Košin, Ph.D., specialista řízení jakosti piva z Budějovického Budvaru a vedoucí týmu, který tento ochucený ležák vyvíjel. Tmavý ležák Budweiser Budvar B:CHERRY se velmi dobře hodí k chuťově výraznějším masitým pokrmům, zvláště ke zvěřině. Pití po malých doušcích se spíše než pivu blíží vínu a proto se B:CHERRY servíruje ve sklenicích 0,3 l z tenkého skla na nožce.
„Tento nápoj jsme poprvé uvedli na trh loni v říjnu. Podle ohlasů od spotřebitelů víme, že jeho chuť nejvíce vyhovuje ženám, mladší generaci a také milovníkům neobvyklých piv,“ doplňuje Ing. Robert Chrt, obchodní ředitel Budějovického Budvaru. Loňskou limitovanou edici přijali spotřebitelé velmi dobře. „Proto jsme letos tohoto piva uvařili dvojnásobné množství a navíc jsme část objemu stočili do lahví. Kromě České republiky počítáme s exportem do Německa, Spojeného království a USA,“ uzavírá Robert Chrt.
Budweiser Budvar B:CHERRY bude k dostání pouze ve vybraných restauracích. Dodávat se bude v sudech o objemu 20 litrů (do USA v nevratných sudech Key Keg 30 litrů) nebo ve vratných lahvích o objemu 0,33 litru. V místech prodeje budou na sezónní pivo upozorňovat propagační materiály. Netradiční komunikace, která s nadsázkou připomíná drobné každodenní zármutky, bude zaměřena primárně na ženy.