Dálniční úsek Tábor – Veselí nad Lužnicí byl uveden do provozu 28. června. Nový dálniční úsek využívají každý pracovní den pro dopravu piva k zákazníkům i tzv. Budvar expresy. Flotila Budvar expresů se skládá ze šesti tahačů a 20 návěsů, které za rok ujedou celkem milion kilometrů po České republice a na Slovensku. Na tahačích se řidiči střídají - po příjezdu soupravy z trasy další řidič přepřahá, připojí již připravený naložený návěs a může v případě potřeby ihned vyjet s další zásilkou. K přepřahání návěsů dochází i v cíli cesty. Pivovar tím jednak šetří čas, jednak je schopen velmi rychle reagovat na objednávky zákazníků. Právě časová úspora je největším přínosem nové dálnice pro Budějovický Budvar.
„Trasou přes Tábor zásobujeme naše obchodní střediska v Praze, Teplicích, Pardubicích, Brně a Ostravě. V průměru je to 31 plně naložených Budvar expresů týdně. Průjezd nového úseku dálnice při cestě tam a zpět trvá o 30 minut méně. Každá souprava přitom ušetří přes 5 litrů nafty a ujede asi o 7 kilometrů méně,“ říká Ing. Vlastimil Němeček, vedoucí referátu dopravy Budějovického Budvaru. Do konce letošního roku tak budou celkové úspory činit zhruba 400 pracovních hodin, přes 4000 litrů nafty a téměř 6000 najetých kilometrů. Dosažné úspory tak téměř úplně pokrývají zvýšené náklady v podobě mýtného.