Budějovický Budvar, n. p., má za sebou obchodně vydařený rok. Celkově loni vyrobil 1 424 000 hektolitrů piva, což je o 6,2 % více než v roce 2012. Je to nejvyšší roční výstav během 118 let existence pivovaru. Za celou svou historii vyrobil Budějovický Budvar 46,8 mil. hektolitrů piva, z toho více než polovinu (52%) během posledních 20 let. Klíčovým produktem pivovaru zůstává světlý ležák značky Budweiser Budvar, jehož prodej se v uplynulém roce zvýšil o 9%.
Pivovar loni zaznamenal i rekordní exportní výsledky. Budějovickému Budvaru se dlouhodobě daří zvyšovat počet zemí, ve kterých může používat své ochranné známky Budweiser Budvar, Budějovický Budvar a Czechvar. Kromě vyššího objemu exportních prodejů má tento fakt pozitivní vliv i na růst hodnoty celého podniku. Loni vyvážel pivovar do největšího počtu států ve své historii. Celkem to bylo 65 zemí, tedy o sedm více než v roce 2012. Pro srovnání, v roce 1991 vyvážel pivovar pouze do 18 států. Export v roce 2013 dosáhl objemu 763 000 hektolitrů piva, což byl rekordní výsledek.
„Loňské obchodní výsledky považujeme za úspěch, neboť jsou výrazně lepší, než celkové výsledky českého pivovarnického průmyslu. V řadě parametrů jsme navíc dosáhli nejlepších výsledků v historii našeho pivovaru,“ říká Ing. Jiří Boček, ředitel Budějovického Budvaru. Podle údajů Českého svazu pivovarů a sladoven došlo loni v období leden – říjen k propadu české produkce piva o 1,5% a český export vzrostl ve stejném období o 4,6%.
Pivovaru se obchodně daří již několik let. Od roku 2010 každoročně zvyšuje výstav piva a během uplynulých čtyř let jeho produkce vzrostla o 14%. „Díky dlouhodobému trendu navyšování objemů prodeje a stabilním hospodářským výsledkům počítá náš vlastník s dalším rozvojem podniku. Dozorčí rada projednala koncepci rozvoje podniku v oblastech výroby, obchodu a logistiky na období 2014 – 2016 a zakladatel tuto koncepci loni v prosinci schválil,“ dodává Jiří Boček.
Tržby Budějovického Budvaru za pivo se loni zvýšily o 94 mil. Kč a dosáhly hodnoty 2,223 miliardy korun, což je nejvíce v historii pivovaru. „Očekáváme, že dosažené obchodní výsledky se pozitivně projeví v meziročním nárůstu zisku i dalších ekonomických parametrů našeho podniku,“ uzavírá Jiří Boček.
Budějovický Budvar byl kromě obchodu úspěšný i v dalších oblastech. V letech 2000 - 2012 bylo definitivně ukončeno 173 soudních sporů a správních řízení, z nichž Budějovický Budvar vyhrál 120 případů a 10 sporů skončilo smírem nebo remízou. Pivovar tuto bilanci loni opět vylepšil. Historické vítězství ve sporu o značku Budweiser v Itálii umožnilo návrat budvarského piva pod tradičním názvem do Itálie a je příslibem nárůstu prodeje v této zemi. Vítězstvím Budějovického Budvaru skončily i soudní spory v Portugalsku a Velké Británii. V roce 2013 získal Budějovický Budvar také několik významných ocenění za kvalitu piva. Nejhodnotnější z nich byly zlatá medaile pro světlý ležák Budweiser Budvar v soutěži Monde Selection a zlatá medaile World Beer Awards pro speciální pivo Bud Premier Select.
Celkové výsledky pivovaru ocenily Česká a moravská pivovarnická akademie a Sdružení přátel piva, které shodně vyhlásily Budějovický Budvar, n. p., pivovarem roku. Reklamní kampaň značky Budweiser Budvar „NE z nás dělá to, čím jsme“ získala Grand Prix v soutěži Louskáček a stříbrnou EFFIE.
Loňskou nejvýznamnější investicí byla stáčírna plechovek, která pomohla zvýšit prodej piva v plechovkách na dvojnásobek.