Budějovický Budvar, n. p. dosáhl v roce 2014 velmi dobrých obchodních výsledků. Prodal celkem 1 457 000 hektolitrů piva, což je meziročně o 2,5% více. Jedná se o nejvyšší roční výstav během 119 let existence pivovaru.
„Na loňských výsledcích se podílel především export, který se zvýšil o 6% na úroveň 813 000 hektolitrů a byl nejvyšší v naší historii,“ říká Ing. Robert Chrt, obchodní ředitel Budějovického Budvaru. „Dokázali jsme významně zvýšit prodej na našich nejdůležitějších trzích v Německu a na Slovensku a k navýšení došlo také v mnoha dalších zemích. Navíc jsme vstoupili i na zcela nová obchodní teritoria,“ dodává Robert Chrt. Loni se tak počet exportních zemí zvýšil o pět na celkových 70. Pivovar začal nově vyvážet například do Republiky Kongo, Keni nebo Thajska. Pro srovnání, v roce 1991 vyvážel pivovar pouze do 18 států.
Zvýšení objemu prodeje spolu se slabším kurzem české koruny se příznivě projevilo v nárůstu tržeb za pivo. Ty se meziročně zvýšily o 7% na celkových 2,3 miliardy Kč.
Pivovaru se dařilo i v jiných oblastech:
- na trh bylo uvedeno několik novinek a sezónních piv, z nichž nejzajímavější je bezesporu superspeciální pivo B:CRYO
- byl úspěšně dokončen redesign všech obalů pro značku Budweiser Budvar
- vítězstvím skončily významné soudní spory o značku Budweiser v Portugalsku a Norsku
- Česká a moravská pivovarnická akademie přidělila Budějovickému Budvaru svou Výroční cenu za rok 2013
- světlý ležák Budweiser Budvar B:ORIGINAL obdržel Výroční cenu 2014 časopisu Pivo, Bier & Ale za dlouhodobě vysokou kvalitu piva
- světlý jedenáctistupňový ležák Pardál Echt získal bronzovou medaili v prestižní soutěži World Beer Cup® 2014