„Vzhledem k ekonomické situaci v Evropě a v ČR i vzhledem k vývoji českého pivovarského průmyslu hodnotíme výsledky Budějovického Budvaru v roce 2010 jako velmi dobré. Pivovar je 115 let po svém založení moderním podnikem s velmi dobrým technickým zázemím, vysokým lidským potenciálem, vynikající kvalitou vyráběného piva a silnou značkou Budweiser Budvar,“ říká Ing. Jiří Boček, ředitel Budějovického Budvaru. Ekonomické výsledky podniku umožnily loni investovat částku 167,7 mil. Kč například do modernizace výrobních kapacit, podpory prodeje, logistiky a informačního systému.
Obchodní výsledky
Budějovický Budvar vystavil loni meziročně o dvě procenta piva méně. Je to výrazně lepší výsledek, než jakého dosáhl český pivovarský průmysl jako celek. Členové Českého svazu pivovarů a sladoven (dále ČSPS) totiž zaznamenali celkové snížení výstavu o 7,92 procenta. Budějovický Budvar loni dosáhl nejvyššího exportu piva ve své historii: do 58 zemí vyvezl téměř 605 000 hektolitrů, což je meziročně o 4,3 procenta více. Podle ČSPS se celkový export jeho členských pivovarů ve stejném období naopak o 4,2 procenta snížil. Budějovický Budvar se tak loni stal druhým největším exportérem piva z ČR, když jeho podíl na českém exportu činil 21,4 procenta. V tuzemsku prodal v roce 2010 Budějovický Budvar o 7,2 procenta piva méně. Kromě ekonomické nejistoty spotřebitelů a snížením celkové spotřeby piva byl prodej v tuzemsku negativně ovlivněn také zvýšením spotřební daně a růstem DPH. V loňském roce uvedl Budějovický Budvar na trh řadu nových akčních balení piva a nově zahájil export do Indie.