České Budějovice, 7. června 2018 – V loňském roce vyvezl Budějovický Budvar rekordní objem piva. Do 76 zemí exportoval celkem 990 508 hektolitrů piva, to je meziročně o 1,5% více. Klíčovým druhem vyváženého piva byl v loňském roce světlý ležák značky Budweiser Budvar, jehož prodej vzrostl o 2,6%.
„Loni jsme potvrdili pozici druhého největšího vývozce českého piva. Náš podíl na celkovém českém exportu byl 21,5 %,“ říká Ing. Robert Chrt, obchodní ředitel Budějovického Budvaru. Většina budvarského exportu směřovala do zemí Evropské unie. Nejdůležitějším zahraničním trhem zůstalo i nadále Německo, kde se prodalo nejvíce piva v historii. Mezi pět největších odbytišť se zařadily také Polsko, Rakousko, Slovensko a Spojené Království. Mimo EU bylo nejdůležitějším obchodním partnerem Rusko, následované Srbskem a Kanadou. „Meziročně jsme zvýšili objem prodeje v 56 zemích. Nejvíce piva v historii jsme vyvezli do Bulharska, Číny, Chorvatska, Kanady, Německa, Rakouska, Ruska a dalších 21 zemí,“ dodává Robert Chrt. Budějovický Budvar nově zahájil vývoz do sedmi států v Africe, Jižní Americe a Asii. „Na těchto kontinentech je řada států, ve kterých se očekává výrazný nárůst spotřeby piva,“ uzavírá Robert Chrt.
Rentabilitu exportu loni negativně ovlivnilo posilování české koruny, které se projevilo ve snížení očekávaných tržeb o 49 mil. Kč. Dalším problémem byl nedostatek výrobních kapacit, kvůli kterému nemohl pivovar uspokojit objednávky zákazníků v plné výši.
Největší prioritou podniku jsou proto nyní investice do rozvoje výroby a logistiky. Několik důležitých staveb již bylo ukončeno. Od letošního dubna je ve zkušebním provozu automatizované logistické centrum v hodnotě 750 mil. Kč a v plném proudu je výstavba nového ležáckého sklepa. Letos budou zahájeny stavby budovy pro novou stáčírnu lahví a výrobních kapacit pro hlavní kvašení. Poslední etapou rozvojového plánu bude nová varna. Po dokončení všech naplánovaných investic v hodnotě asi 2 mld. Kč se roční výstav pivovaru zvýší o čtvrtinu na 2 mil. hektolitrů.