Z pivovaru Budějovický Budvar byla dnes dopoledne odeslána historicky první zásilka piva do Číny. Dodávka obsahuje 2600 kartonů lahví (206 hektolitrů) světlého ležáku, který se v Číně bude prodávat pod označením „Budějovický Budvar“. Dva kontejnery s pivem dorazí do Šanghaje za 31 dnů, tedy 17. července. Na pultech se objeví počátkem srpna. V prvním období se prodej soustředí pouze na aglomeraci Šanghaje, ve které žije více lidí, než v celé České republice.
Vstup Budějovického Budvaru do Číny blokoval od roku 1997 spor o registraci ochranných známek „Budějovický Budvar“. Spor byl ve prospěch Budějovického Budvaru ukončen až v listopadu 2006. Samotné přípravy k zahájení exportu byly složitým a časově náročným procesem, který trval 18 měsíců. „Kvůli jazykové a kulturní bariéře trvalo několik měsíců vyhledání vhodného a seriózního importéra. Složité bylo i vyřízení mnoha potřebných certifikátů a skutečnou lahůdkou bylo vytváření čínského ekvivalentu názvu naší značky,“ říká Ing. Tomáš Bártů, exportní manažer pro Asii z Budějovického Budvaru. Příprava etikety trvala od října loňského roku do dubna. Protože běžný čínský zákazník nedokáže přečíst slova psaná latinkou, bylo nezbytné na etiketě uvést ekvivalent ochranné známky „Budějovický Budvar“. Výsledkem je čínský výraz, který se čte „Bai De Fu“ a znamená „Mít mnoho štěstí“ nebo „Všichni mají mnoho štěstí“.
Budějovický Budvar očekává, že letos v Číně prodá asi 700 hektolitrů piva. „Naše pivo bude v Číně drahé, ale díky rostoucí kupní síle se bude poptávka po dováženém pivu pomalu zvyšovat. V dlouhodobé perspektivě je pro nás Čína zajímavou obchodní příležitostí, kterou chceme využít,“ dodává Bártů.